NaslovnaMoto PutopisiTamo daleko pa svojoj kuci lagano - Maroko 2023

Tamo daleko pa svojoj kuci lagano – Maroko 2023

Maroko je ove godine popularna destinacija. Jedni od avanturisa koji su se uputili put Maroka su i naš član foruma Dale_KG koji se sa svojim drugarom uputio na ovu egzotičnu destinaciju. Putopis Tamo daleko pa svojoj kuci lagano – Maroko 2023 možete pratiti skoro u svom nastajanju i nastao je kao svakodnevni zapisi sa ove avanture. Uživajte!

Drugari,

Sutra je taj dan, dan kada sreća prati hrabre, dan za ispunjenje snova koje sanjamo još kao klinci, na motoru, negde daleko, kao vitezovi na konjima nekad.

Ja i moj drug krećemo iz Vranja, 02.05.23. za Maroko, ove godine vrlo popularna destinacija za nas avanturiste.

Detaljno planirali rutu neka 3-4 meseca, idemo preko Kosova, spustamo se na Jadransku magistralu pa istom kroz Crnu Goru, Hrvatsku, Sloveniju, Italiju do Đenove gde se ukrcavamo na brod za Tanger Med u Maroku. Od Vranja do Đenove imamo cca 1.600 – 1.700km i isplanirali smo 4 dana lagane vožnje kako bi mogli da nešto i vidimo, ( što je meni svrha ovakvih putovanja ), zatim na brodu smo neka 52 sata po informacijama koje imamo, za Maroko imamo 14 dana i neki đir od 2.500km. Lagano da laganije može jedino ručnim kolicima.

Zatim, vraćamo se na stari kontinent iz Ceute za Algeciras u Španiji, želimo da kad smo već tu, obiđemo Portugal, pa krotko nazad preko Španije, Francuske, Švajcarske, Italije, Slovenije, Hrvatske do naših domova.

Okvirno km negde oko 8 – 8.500 km, mašine, stari drumski vukovi;

1. Honda Africa Twin 750 – 1993 god od druga i njen mladji brat, moj dorat;

2. Honda Transalp XL 650V – 2006 god

Pakovanje stvari, nove gume, servis motora, sve spremno za polazak…

Javljam se sutra sa fotografijama i informacijama prvog dana…

Pozdrav za sve avanturiste BJB foruma…

Dan I

To je taj dan…

Počeo i završio se prelepo, pre svega, hvala svima na lepim rečima podrške, hvala drugarima koji su došli da nas isprate, podrže u našem podvigu…

Kako nalaže nešto što potiče iz doma, okupljanje pred polazak je bilo ispred hrama Svete Trojice u Vranju, 7:15 ujutru, nas dvojica, nekoliko naših drugova, braće, dečice, žena, moj sveštenik i osveštanje motora i Blagoslov za daleki put može da počne…

Mašine osveštane, mi se pomolismo Gospodu za zdravlje i miran put, poslužili kako običaji nalažu, rakija, pogača, so, trljanica salata made in Vranje , pa sedosmo na gvozdene konje i laganim kasom ka našoj Svetoj zemlji…

Prva pauza Kosovska Mitrovica, čuvene ćufte kod Sejde, što se kaže mrtav da jede…za put dobismo 3 kg sudžuka, da se ne ispustimo u Maroku…poklon od sestre mog druga sa kojim delim ovo druženje…nastavak ka Crnoj gori, put od Dračenovca do Berana, blago rečeno, makadam sa primesama asfalta u pokušaju…i to tako unazad godinama, no dobro…
Dalje kanjonom Morače, prelepa vožnja, nigde nikog, sve ozelenilo, mirisi, pogledi, krivine, adrenalin na MAX…

Muzika od Silvane do Nirvane, al kad udari kolce, izveselih se za sve pare sa merakom. Od Podgorice ka Cetinju pa na Njeguše i onda se ukaza nevesta Jadrana, prelepa Boka Kotorska, auuu kakav pogled, a mi idemo u Maroko da nas crnci jure kopljima za čašicu ljute mučenice..

Uživali smo i punili baterije duša naših do vrha …

Nakon 492 km stigli u Dobrotu, razgulili šatore i po rakijicu, pa klopa, pa pivce…sad kuliramo na mesečini sa primesom oblačine i potencijalne pojave zvane kiša, ali ovo je AVANTURA, zar ne?

Pozdravljam vas sve, i šaljem nešto slika tek da se nasluti naš bioritam…dorati zasluženo za danas, odmaraju.

Idemo dalje sutra….

Dan II

Od Dobrote do Primoštena, nekih 360 – 370 km. Vozili smo sve magistralom kako bi maksimalno uživali u vožnji i izbegli dosadni autoput, rezultat tome je mala kilometraža, sporo se vozi, gužve oko Dubrovnika, Splita i Trogira nenormalne, ono nisam očekivao u ovom periodu.
Prelep je Jadran, ima se šta videti, sutra nastavljamo dalje ka Veneciji, videćemo dokle stignemo.

A sto se tiče makina, šta bih rekao, Honda se za sada meni pokazala baš dobro, ja imam Transalpa od 2018 god, presao sam do sada nekih 40-ak hiljada, bez ikakvih problema, redovno održavanje, potrošni materijal. Za ovo putovanje, poneo osnovni alat, novi orig.regler, sajlu kvačila i gasa, rezervne unutrašnje gume, malo ulja ako zatreba, to je.
Drugar ima Africu od 2017-te godine, prešla preko 200.000km i prošle godine kod Bokilića odradio kompletnu generalnu motora, ne želi da je menja pa je sredio baš onako po propisu…
Ne znam šta bih drugo rekao za obe Honde, dosta su to jednostavni i pouzdani sklopovi, bez elektronike kompleksne, rade posao.

Videćemo, ovo putovanje biće test i za mašine, kao i za nas.

Dan III

Pozdrav svima, da se javim, danas pregazismo nekih 480km od Primoštena do mesta Bibione blizu Venecije, i dalje u istom stilu, maksimalno izbegavanje autoputa, magistrala i lagano kruziranje 60-90km/h gde kako uslovi puta nalazu.

Imali smo prijatne domaćine u Primoštenu, lepo odmorili, poklonili nam ljudi flašu belog vina za uz put ( da se nadje 🙂 ) videla žena s kim ima posla.

Lepa vožnja, vreme super, negde kod Karlobaga vetar tako jako duva da je gotovo nemoguće držati motor na pravcu, tu smo baš usporili…nakon Rijeke ka Sloveniji mali deo pa ulazak u Italiju, odušvljeni smo putem ka Trstu i Veneciji, divota za vožnju zaista…osim cene benzina, 1.87€, Hrvatska povoljnija nego kod nas, 1.4€

Postavili šatore, probali vino, noćas uz talase mora, spavanjac na plaži, ako nas neko ne poapsi ovde.

Još nekih 490km do Đenove pa onda bela lađa i Šojić za kormilom, via Maroko.

Različita osećanja se bude u čoveku kad krene na ovakav put. Za sad je energija dobra.

Nastavak avanture Tamo daleko pa svojoj kuci lagano – Maroko 2023 možete pročitati u temi na forumu.