NaslovnaMoto PutopisiAlbanija 2021 (Maj)

Albanija 2021 (Maj)

Albanija postaje sve zanimljivija destinacija za putovanje motocikla. Naš član foruma davidloki sa svojom lepšom polovinom provozao se Albanijom i svoj put pretočio nam u jedan zaista lep putopis. Uživajte!

Dugo već pratim i uživam u putopisima na forumu.

Stalno sebi dajem zadatak da i ja napišem, jedan početnički putopis.

Propustio sam par interesantnih vožnji po Bosni da opišem, uglavnom jer nemam toliko fotografija.

Sada sam se odlučio da krenem u to.

Putopis sam najavio da je početnički, akteri (devojka i ja, Ivana i David), koji imamo nešto malo više od godinu ipo dana iskustva na motoru i pređenih malo više od 16000km, jasno govori o čemu se radi :)

Plan do samog polaska neizvestan.

Potrebno je potrošiti stari godišnji odmor. Ona bi na more i sunčanje, ja na vožnju. Prvi predlog Crna Gora, zvučalo je interesantno voziti se uz obalu, ali sa druge strane u CG sam kao mali sa roditeljima sve to obišao. Potrebno je ubaciti nešto potpuno nepoznato. Još ako postoje i određene predrasude, stvar je jasna.

Konačna odluka: Albanija

Nismo previše istraživali, ona je izbrala da Saranda bude mesto gde ćemo se u jednom trenutku stacionirati (i kasnije odatle svakodnevno praviti izlete) a ja sam izabrao put da nas dovedem do mora.

SH20 je nešto o čemu sam prethodno čitao. Oduševio se naravno, i odlučio da njega ne računam kao jednodnevni izlet, već da krenem sa strane CG (granični prelaz Grančar) do strane mora Hani i Hotit njime. Nisam gledao unapred ostale fotografije, osim naravno popularnih serpentina.

Albanija 2021

Put je zamišljen da se ide o Beograda do Zlatibora (Ibarskom magistralom bez autoputa) i tu se napravi mala pauza za gorivo i protegnuti noge.

Dalje se preko Prijepolja,Berana i Andrijevice ide do Plavskog jezera gde se pravi druga mala pauza.

Nakon toga put pred noge kroz Albaniju, sve do mora (jutros smo odlučili da će za to prvo noćenje biti lokacija Lezh)

Putovanje traje od 08.05 do 15.05.

Što se tiče motora, zamenjeno je redovno ulje i filteri, obavljen pregled. Sve u najboljem redu = spreman za put.

Naravno uvek sam se čudio kada čitam tuđe putopise kako je moguće da nešto krene po zlu baš kada se najmanje nadaš.

U četvrtak 06.05 nakon dva dana koliko je motor bio izvan garaže shvatam da ja akumulator gotov (Ne može da upali, stavljam ga na punjač, nakon toga pali, ali ko sa tim da krene dalje).

Jurim punjač tokom dana, kupim, Exide, dobijem uputstvo da ga sam formiram.

Stavim novi akumulator, pali kao nikad pre i sav srećan kažem sebi sad si stvarno spreman.

Takođe sam se iščuđavao kako ljudi “nemaju sna” veče pred putovanje, pa se i meni desilo isto. Legao na vreme, mrtav umoran, ali ustajem da se pakujem za put. Kesnuo već u cipele da uskočim kad vidim da je tek (01:40) :jok:

Vraćaj se ponovo u krevet, ma nije prošlo pola sata, kiša ubija. Razočaran, počinjem da razmišljam da li da odložimo polazak za kasnije ili za nedelju. Nismo navikli da idemo po kiši. Oprema za kišu, imamo, nemamo, ali baš da krenem dok pada kiša, ne znam da li je pametno.

Dok sam ja postavljao jednačine u glavi, nekako sam se uspavao, i dočekao ovo kad sam se probudio…

To je to, krećemo.

Vremenska prognoza kaže na dalje bez kiše, ali oblačno (kroz Srbiju i CG).

Krećemo oko 08h. Gužva na Ibarskoj ne toliko velika, imamo dobar ritam.

Temperatura oko 14 stepeni, delimično se i sunce pojavljuje. Uslovi odlični.

Kako prolazimo Čačak, temperatura drastično pada, penjemo se na Zlatibor na svega 7 stepeni uz neki neprijatan vetar.

Tempo je bio zadovoljavajući, oko 10:30h sipamo gorivo na Zlatiboru i odlučimo da svratimo negde na topli napitak i malo se utoplimo.

Albanija

Svratimo do Zore i utoplimo se u komplet lepinji naravno (neplanirano)

Posle predaha, i punih stomaka (kući smo naravno i doručkovali) nastavljamo dalje.

Tempo držimo dobar, oblaci nas prate. Temperatura se nije promenila, ipak nama nije više hladno. Predah kod Zore bio je pravi pogodak

Stižemo na granicu.

Prelazimo obe granice bez problema

Nakon crnogorske, stajemo sa strane da se pripremimo za dalje.

Prilaze tri carinika i kreće standardna priča.

Odakle idete, ima li zime, jedan čak i konstatuje da je motor manje kubikaže i da to čuje po zvuku

Pitaju nas gde smo pošli, mi mladi, neiskusni, kažemo u Albaniju.

“Đe ćeš tamo pored vako lijepe zemlje” i tu smo se zajebali.

Pokušavamo da se izvadimo, ali jasno je da smo trebali da ćutimo, ne možeš ih ubediti da ćeš malo biti i kod “njih”

Put do Plavskog jezera je dobar, odgovara nam. Ne jurcamo, uživamo u priordi.

Dosta policije na putu, ali nas niko ne dira.

Sve što se više približavamo jezeru, veći je i sneg na vrhovima.

Ne znamo šta nas čeka, ali dovoljno uzbuđeni da nam ni sneg ne bi mogao ništa.

Pravimo PREDAH na jezeru

Albanija

Toliko je vode, da se do skoro nije moglo sedeti ovde. Pejzaži prelepi, iskoristio priliku da mi ostane neka fotografija odavde jer se uglavnom ne slikam.

Ajde da uslikam i Ivanu, da i ona ima

Spremamo se za nastavak. Na nekih smo 420 pređenih kilometara od Beograda, imamo još 20-ak do granice i nakon toga još oko 150km do hotela.

Ja kao da tek krećemo, nema umora, zadnjica je izgleda toliko utrnula da mi uopšte ne pravi problem.

Idemo konačno ka granici Albanije

Stižemo do granice. CG prelazimo vrlo brzo. Na Albanskoj, izlazi stariji čikica, uzmi pasoše i saobraćajnu. Po mom mišljenju kada je video da imamo po 25godina, odmah je pitao:

– “A zeleni karton?”

– Naravno, izvolite (mislim se u sebi nećeš me vratiti nazad)

Ušao je u kućicu, čekamo 5-6minuta, i na kraju biva sve uredu poželeo nam je sretan put i mi nastavljamo.

Prepun uzbuđenja, ne znam šta da očekujem. Viđao sam slike po forumu kako to lepo izgleda ali se pitam da li ja u pravo vreme idem to da vidim

Priroda nestvarna.

Put uzak, a na njemu sve što se može naći. Voda lije sa svih strana. Kamenje svih veličina i boja, a drvo poveliko se povremeno nađe na putu.

Nama je to obostrano zanimljivo, ali ja bez iskustva u takvim uslovima, fokusiram se na vožnju.

Nikad više u životu nisam video automobila marke Mercedes nego u ovom kraju. Pogotovo oko 2000-og godišta i starije. Bio sam u čudu.

Taman kada sam pomislio da sam promašio godišnje doba za obilazak SH20, i da neću videti to što su drugi išli da vide…

Sa organima reda nismo imali nikakvih problema.

Za uspomenu smo zabeležili jednu fotografiju

Fotografija je još dosta ali ne bih davio više sa tim.

Polako smo se spustili u podnožje i približili sve više moru.

Ja prvi ugledao more, ali je to bilo ovog puta Skadarsko…

Vozi miško još malo i potraži ono pravo, slano.

Put kroz naseljena mesta je bio korektan. Saobraćajne trake su dosta široke. Ja iskreno nisam primetio da nešto mnogo obraćaju pažnju na motocikliste. Iskreno, meni ovde nije jasno kako se vozi i koja pravila važe. Imam osećaj da je totalna ludnica.  Ograničenja apsolutno niko ne poštuje, ka suzdržan. Usporio sam tempo, i stižemo u 17h kod hotela.

Hotel koji smo rezervisali ima svoje dvorište što je meni bitno. Odmah je pored plaže. Cena 26 evropskih sa uključenim doručkom.

Hotel je prazan, tako da smo mi dobili sobu koju smo birali sada na licu mesta (nije bilo bitno šta smo rezervisali, a nismo inače platili za Sea view). Na recepciji i više nego ljubazni

Pobacali stvari, i odmah na kupanje.

Temperatura 25 stepeni, za mene idealno jer nisam baš podložan jakom suncu.

Propratili zalazak

Ispraćali zalazak

Večerali smo u restoranu koji je deo hotela i nalazi se na samoj plaži.

Pivo 2e, mix riba za dve osobe 20e, i još po neki rižoto 6-7e.

Na osnovu cenovnika, trebali smo ukupan račun da platimo 40e.

Na njihovom pisanom računu pisalo je 30e (ne znam kako i zbog čeka) a usput smo i od kuće dobili jednu turu pića.

Na recepciji kada smo se vratili, su nam ponudili da parkiramo motor ispred ulaza i nadstrešnice što smo sa osmehom prihvatili

To je ukratko bio naš prvi dan.

Pređenih 596km, prosečna potrošnja 5.1l

Gorivo u Albaniji još nisam sipao, video sam da je cena 1.5e

Sipaću sigurno na nekoj većoj pumpi, računajući da je tu manja mogućnost za grešku

Plan za dalje je stacioniranje u Sarandi 4 noćenja uz dnevne izlete.

Krećemo sutra ujutru, to je novih 300+ km do tamo i ukupno se udaljavamo približno 900+km od kuće.

Nemamo plan za povratak, pravićemo ga u hodu. Verovatno preko Ohrida kroz Kosovo.

Za danas mislim da je dosta. Verovatno je ovo moglo puno bolje. I biće!

Nastavak ovog lepo putopisa možete pročitati u temi na forumu jednostavnim klikom ovde.