NaslovnaMoto PutopisiPredlozi za izlete motociklom u Srbiji – Ovčarsko - kablarska klisura

Predlozi za izlete motociklom u Srbiji – Ovčarsko – kablarska klisura

Iako sam već nekoliko puta spominjao da mi je Ovčarsko – kablarska klisura draga, još uvek sa njom nisam završio. Ovo je definitivno mesto kome se uvek rado vraćam i gde za svakoga ima po nešto. Planine, šume, vidikovci, manastiri, reka, banja… samo su delić ponude ovog fenomenalnog mesta.

Osim najpoznatijeg vidikovca u okolini “Kablar” o kome sam već pisao u ovoj temi, postoji još nekolicina mesta sa kojih se pruža zaista prelep pogled na meandre Zapadne Morave. Pomenuta mesta niti su obeležena niti dovoljno afirmisana, pa za njih uglavnom zna samo lokalno stanovništvo. Tog dana su upravo ta mesta bila predmet moga interesovanja i potrage.

Dok sam tražio jedno specifično mesto vodeći se satelitskim snimcima Gugl mape, nailazim na omanje proširenje pored puta gde i parkirah. Nisam bio siguran da sam na pravom mestu jer mi je pogled ka reci zaklanjalo malo brdašce na koje ću očigledno morati da se popnem. Srećom, na mestu gde sam se parkirao sretoh momka koji pored svog skutera čvaka nešto po svom mobilnom telefonu. Čim je na omanjem skuteru sa “ČA” tablicama, verovatno je iz ovih krajeva pa se ponadah i nekoj korisnoj informaciji. Tako je i bilo, “Ćao – ćao, Boris – Darko…”, brzo se upoznasmo i uđosmo u razgovor. Darko mi je potvrdio da sam na pravom mestu i da me od onoga što želim da vidim deli upravo pomenuto brdašce.

Nekoliko desetina koraka i… to je to! Preda mnom se ukazao prelepi treći meandar Zapadne Morave u Ovčarsko – kablarskoj klisuri. Osim što se sa ovog mesta može uživati u pogledu na fantastično prirodno okruženje, ovo mesto sam tražio jer je specifično još zbog nečega. Upravo na ovom mestu je moguće doživeti malu optičku varku. Neupućeni će biti ubeđeni da se ispred njih nalazi ostrvo usred rečnog toka, međutim radi se o delu obale koji zapravo primorava reku da napravi luk (meandar).

Lepota…

Ovčarsko - kablarska klisura
Ovčarsko – kablarska klisura

Osim novog poznanstva i vidikovca koga sam uprvo obišao, obradovalo me je i to što se Darko ponudio da mi pokaže još jedno sjajno mesto i tako skrati moje “lutanje” ovim krajem. Sedosmo tako na naše dvotočkaše i uputismo se ka meni nepoznatom mestu za koje je Darko tvrdio da je vredno posete.

Vožnja nije dugo trajala. Prativši Darka koji je po lokalnim puteljcima vešto vitlao sa svojim žućkom, stigosmo tako i parkirasmo na jednom proširenju pored puta. Poput prethodnog mesta o kome sam pisao u postu iznad, ni ovde nije bilo nikakvih obeležja i putokaza. Mesto ničim nije ukazivalo da se svega par desetina metara dalje nalazi razlog naše posete.

Jedva vidljivom pešačkom stazom koja vodi kroz gusto rastinje uputismo se nizbrdo ka vidikovcu “Rapajlovača”. Da se taj vidikovac tako zove, saznao sam tek kasnije kada sam podatke potražio na internetu. Vidikovac je zapravo jedna stena na koju se istovremeno može smestiti svega nekoliko ljudi. Ujedno, pogled sa te stene je jedan od onih zbog kojih na prvu zastaje dah.

Ma koliko dobre, fotografije ne mogu dočarati ovo mesto, ovde morate doći i videti ovo uživo. Ovčar, Kablar i Zapadna Morava koja meandrira između njih. Prelepo!

Ovčarsko - kablarska klisura
Ovčarsko – kablarska klisura

Tokom boravka na steni i u pauzi između fotkanja, Darko me neobavezno priupita da ne posećujem možda BJB forum. Ispostaviće se da Darko redovno prati ovu temu, isto kao što i ja čitam i pratim postove o njegovim avanturama sa žutim zvrkom. Napisah avanturama, jer na dobro poznatim jednodnevnim vožnjama koje on pravi sa omalenim skuterom mogu pozavideti i kolege sa ozbiljnijim motociklima. Darko je zapravo kolega @Scholesy198.  Nakon što se nauživasmo i ispričasmo na steni, istom stazicom se vratismo do naših motora.

Atmosfera je bila takva da kao da se znamo već 100 godina, i ja predložih da vodim negde na klopu. Predlog da ja vodim a kolega @Scholesy198 da izabere restoran je usvojen. Međutim ono što nije usvojeno je bio Darkov predlog. Njegov predlog je bio da mi on u navigaciji nađe u koju kafanu idemo, a pošto sam ja brži i “da me ne bi davio”, trebalo bi da ga sačekam tamo dok on ne dođe. E, pošto sam ja takav kakav sam, kada sam sa nekim uopšte mi nije bitno šta i koliko brzo vozi. Ako treba voziću 30 km/h, ali ćemo do tamo ići zajedno.

Tako i bi… napustismo prelepe meandre i Krenusmo @Scholesy198 i ja put Čačka. Kolega je diktirao tempo koji je njemu odgovarao dok sam ja krstario iza.

Kako izađosmo na magistralni put primetih da mi u stvari uopšte nismo spori. Aktivirah tempomat na ravnom delu puta u trenutku kada sam bio na konstantnoj udaljenosti od Darka. Po navigaciji 77 km/h, uopšte nije loše za 50 kubika.

Nadamo se da vam se dopao naš današnji predlog za avanturu motociklom. Takođe, predlažemo da pročitate predloge i putopise koje smo ranije objavljivali. Njih možete pročitati ovde.

Ukoliko želite da vidite još predloga ili da i sami predložite lokalitet koji vredi posetiti, to možete obaviti u našoj temi na forumu.

Boris Pantović
Iako je ljubav prema četvorotočkašima porodično nasleđe, strast za motociklima se kod mene pojavila veoma rano i potpuno spontano. Od trenutka kada sam držeći oca za ruku gledao "neverovatne" mašine istočnonemačkog i češkog proizvođača u izlozima Robnih kuća Beograd, pa do dana današnjeg, nije se puno toga promenilo. Maštanja o nekim novim destinacijama, planiranje putovanja i vožnje na motociklu, vremenom su postali sastavni deo mog života...