NaslovnaMoto PutopisiSa GSX-R-om udvoje prema Chernobylu

Sa GSX-R-om udvoje prema Chernobylu

Chernobyl je poslednjih godina postao velika turistička atrakcija. Zato naš član foruma lastre1996 sa svojom devojkom krenuo put Ukrajine. Zanimljivo je što se na put udvoje prema Chernobylu lastre1996 uputio sa GSX-R-om. Uživajte u putopisu!

Nakon nekoliko godina ‘’slinjenja’’ za Chernobylom,Pripyatom i ostatkom te zone još prije nego je HBO pustio mini seriju na TV ekrane. Dugo sam odgađao to putovanje iz standardnih razloga. Bolje financijske situacije,boljeg vremena I standardne životne prepreke koje su mi izlazile na put.

Došla je 2021 godina te sam od poznanika koji je posjetio Chernobyl zonu načuo da još koju godinu i nećete više imati što za vidjeti zbog urušavanja, propadanja, prirode koja doslovno jede beton. To je zapravo bila šamarcina koja je rekla: krajnje je vrime da kreneš na put. Naravno da će te se pitati kako smo se usudili sami krenit tamo.
Pa naravno da ćemo krenit sami kad bilo koja osoba kojoj sam to predložio odgovorila ‘’jesi si ti normalan znaš li ti di je to?”

Reka san curi vrime je za godišnji  pakiraj kufere 20.09. krećemo na put!!!Da bas možeš puno stvari ponit na motoru. Naravno tura u Chernobylu se mora rezervirati 15 dana ranije minimalno,nema povrata novca. Može se uzeti tura od jednog 2, 5 ili pak 7 dana u ‘’exclusion zoni’’, također možete birati privatnu turu(dakle vas osobni vodič) ili pak grupna tura pa razgledavate sa kinezima,indijcima,amerima onda se ovome piski, ovaj bi ode, ovaj bi onde I to sve za za ustediti 150E (po osobi). Da dobro ste pročitali taj ‘’luksuz’’ je samo 150 eura skuplji. Mi smo se ipak odlučili za privatnu turu 2 dana tako da možemo gledati malo duže ono sto nas zanima a malo manje ono dosadno.

Paket do dva dana uključuje doručak, ručak i večeru oba dana te noćenje u hotelu u Chernobylu,privatnog vodiča, privatnog vozača te najam auta, razgledavanje nuklearnog reaktora 1,2,3 i djelomično broja 4 zbog opasnosti zračenja pa je ograničeno (privatni vozač i auto se placa 23 eura) ukoliko ne posjedujete svoj tako da ostatak cijene ide najviše na državne namete.

Naravno da smo mislili provozat se po toj zoni s motorom to bi bilo genijalno s obzirom da sam vidio na internetu ljude s kacigama itd. međutim to su prevaranti jer je strogo zabranjeno ući u zonu s bilo kakvim vozilom otvorenog tipa, motocikl, kabriolet itd. Znači svoj motocikl možete ostaviti ispred ulaza u 30 kilometarsku zonu gdje je vojska, naizgled vas podsjeća na granični prijelaz, no da se vratim na početak kasnije ćete pročitati sočne detalje ove priče. Plan je bio krenuti iz Splita za Bosnu pa Srbija, Rumunjska, Ukraina, Moldavia i natrag.

Od velikog uzbuđenja naravno da nismo uspili spavat i krenili u 2 sata po noći preko Bosne za Zenicu pa za Beograd. Prvi doticaj sa BiH je stajanje na pumpnu stanicu di ulazim unutra platit, a tamo stoji momak i puši crveni davidoff za kasom, sve zadimljeno. Izmamilo mi je osmjeh na lice i bio san impresioniran ustvari kako to tamo funkcjonira, po putu psa lutalica koliko ti duša oče, sve je to nekako otužno jer ne živi se tamo baš najbolje, ali problem s BiH kad se voziš kroz nju nikad je proći voziš se satima uvik neke gužve, kamioni i nakon 6 sati prođes 180km pa imaš osjećaj da je BiH ko Rusija, nikad je proći, a ja kao mislio prekratit put do Beograda na kraju sam požalio.

Beograd kao glavni grad Srbije je prekrasan kao i Srbi kao domaćini za koje garantiram da nema boljih. Bez obzira na moju šahovnicu na leđima, splitske registracije sve je top. Sličnosti sa BiH sam našao u tome što pepeljare postoje u autobusima, puši se u restoranima i zatvorenim prostorima di san bio iznenađen kad me konobarica u restoranu pitala ”hoćete da vam donesem pikslu?” (pepeljaru). To u Hrvatskoj nisam čuo dugo godina. Izgleda da nekad stvarno sitnice vesele čovika bas kao i mene ta da mogu zapalit duvan di god mi padne napamet. Ne treba napominjat da je hrana brutalna i jeftina. Ceste po RS su iznenađujuće jako dobre, kvalitetan asfalt, naravno da ima rupa ali podnošljivo s obzirom na moj ovjes. Krajolik dosta podsjeća na Slavoniju po ravnicama i poljima koji okružuju cestu u nedogled. Naravno da nas je kiša prala cijelim putem do Temišvara, ali pripremili smo se na to. Dolazimo na granicu s Rumunjskom gdje nas simpatični granični policajac pita:”A gde će te vas dvoje mentola po ovom vremenu?”

Kad smo mu rekli u Ukrainu skoro je zanjemio,pogleda dokumente i kaže ”svaka van čast,mladosti i ludosti čuvajte se i sretan put ’ ‘Na rumunjskom prijelazu nije bilo baš tako ugodno odmah su izašli njih dvoje, jedan gleda motor dali je sve ispravno drugi pregledava dokumente, prometnu, vozačku, covid potvrde, putovnice te nakon 30 ak minuta vrate to sve i kažu da smo slobodni. Engleski ne pričaju, ali zato pričaju srpski pa se nije bilo teško sporazumiti.

Nakon svega par kilometara po Rumunjskoj cesti koja izgleda kao avionska pista posta san jako uzbuđen i naravno dodao gas prema Temšivaru.Po doslasku odmah se mogla primijetiti arhitektura grada koja doslovno oduzima dah.Obilaskon grada može se primijetiti da je to ustvari multikulturalni grad koji odzvanja sa crkvama i svetištima mnogobrojnih religija (mi smo uspili izbrojat 14 različitih religija. Narod koji po izgledu podsjeća na cigane/rome kako ih kod nas zovu jako su srdačni, voljni pomoć veliki trgovci, zapravo su svi gradovi kod njih kao jedan veliki pazar pa samin time posjeduju i trgovačke vještine tako da te uspije uvjerit da kupiš nešto šta ti ustvari uopće ne treba, ali je sve pre jeftino pa i nije na odmet.

Sva srića pa smo imali ruksak, tank torbu i dvi bisage pune pa nismo ni imali stavit di još dodatnih stvari. Nastavljamo prema Cluj-Napoca tj:Kluž gdje smo odspavali i sutradan obišli neke značajne znamenitosti tog grada pa zatim Suceava gdje je Domina nasla smještaj preko bookinga za cca180kn di ustvari nismo ni gledali slike kako to izgleda.

Nastavak putopisa Sa GSX-R-om udvoje prema Chernobylu možete pročitati u temi na forumu klikom ovde.