NaslovnaMoto PutopisiObilazak jezera Balaton

Obilazak jezera Balaton

Naš član foruma Alexey rešio je da sa svojom suprugom poseti jezero Balaton i okolna mesta koja su sjajna atrakcija. Balaton i okolna mesta nalaze se na svega par stotina kilometara od Beograda i pružaju odličnu avanturu. Uživajte u putopisu!

Ovom prilikom bih posebno da se zahvalim svima za smernice vezane za putovanje na Balaton, a posebno Biker-Boy i markodjurovic!

Elem, klinci su konačno odrasli da možemo da ih ostavimo i ponovimo medeni mesec (u ovom slučaju 5 dana ).

Sve se isplaniralo u zadnji čas, čak je i nova mašina uzeta pre svega par meseci. Dare je sve pregledao, zamenio šta je trebalo i rekao “prst u uvo i teraj” . Namerno smo pravili vikend ture od 300-500 km samo da bih video kako se makina ponaša. Ovo je inače moja prva veća tura, s obzirom da sam od skoro u ovom svetu. Entuzijazma nije nikad falilo, ali nažalost vremena jeste.

Smeštaj sam našao preko Booking-a, naravno jedva, jer kao što rekoh, sve u zadnji čas. Prvo sam mislio na Siofok, ali sam se na kraju odlučio za Tihanj što se pokazalo kao bolja odluka.Da se razumemo, nisam lud za kupanjem, cilj je bio da što više vidim i obiđem.

Krećemo u nedelju 28-og jula, gleda se prognoza, koja se nažalost menja iz dana u dan. U petak pokazuje sunčanu nedelju, a već u subotu da nas sutra čeka kiša u Mađarskoj. Kišna odela za prvu pomoc kupljena u “Uradi sam”, za ne daj bože, nije daleko za toliko će poslužiti. Krećemo ranom zorom i gruvamo autoput do Subotice, da bi nekako izbegli kišu koju od 11 najavljuju na Balatonu.

Prelazimo na Kelebiji i lokalnim putevima lagano prema Siofoku, gde ćemo trajektom u Tihanj. Predeli prelepi, prvi deo, klasični Vojvodina pejzaži, a kako se približavamo Balatonu, kreću brda koja podsećaju na Šumadiju. Sve je čisto, sređeno i pod konac. Asfalt nema rupa, ali nije ni pista, no Piaggio guta sve bez problema .

Stižemo lagano u Siofok i trazimo trajekt, tu smo izgubili bespotrebno pola sata koja su uticala da nas uhvati kiša na trajektu, srećom na kiši smo bili samo 15 -tak minuta. Kiša nije bila jaka i nismo hteli da oblačimo odela s obzirom da je smeštaj blizu.

Konacno se smeštamo, tuširanje, klopa, kratak pogled kroz prozor da se uverimo da je kiša stala i pravo u obilazak dok nas još adrenalin drzi.

Tihany(Tihanj)

Koliko sam shvatio, Tihanj je kao mondensko mesto,većinom je zadržan autentičan stil kuća sa debelim krovovima od trske i kamenim zidovima. Naravno, sve je perfektno skockano.

Nalazi se na brdovitom poluostrvu na zapadnoj strani Balatona, tačno na sredini jezera i zbog toga je idealna baza za dalje obilaske. Na samom poluostrvu se nalazi još jedno malo jezero.

Dan drugi.

Szigliget Var

Jučerašnja kiša je taman fino sve rashladila i odlučujemo se da posetimo tvrđavu Szigliget Var koja se nalazi na vrhu brda, iznad mesta Szigliget i odakle puca prelep pogled na okolinu. Srećom nije bilo vrućina inače bi se istopili, s obzirom da mora malo i da se pešaci uz brdo.

Dan treći

Zamak Bory, Szekesfehervar

Zamak se nalazi nekih 75 km na krajnjem severu Balatona u gradu Szekesfehervar.

Mali zamak, sređen i očuvan nalazi se u sred grada okružen porodičnim kućama. Dok ne uđete na posed ne možete da pretpostavite veličinu, za mene je bilo prosto neverovatno.

Dan četvrti

Keszthely i Festetics zamak

Keszthely je veće mesto na krajnjem jugu jezera i dom je najvećeg zamka u regionu, zamka Festetics. Sam zamak je u perfektnom stanju i velika je turistička atrakcija. 34 sobe i biblioteka sa 90.000 knjiga govori o njegovoj veličini, imanje je ogromno i savršeno održavano. Gradnju je počeo Kristof Festetic, čovek hrvatskog porekla, koji je novac zaradio prodajom nekretnina. Gradnja zamka i razne dopune trajale su preko 100 godina. Sam kompleks sadrži i izložbeni deo sa oko 50 -ak kočija, raznih namena, botaničkom bastom, muzejom lova, ogromnom maketom železnice koja zauzima ceo jedan sprat muzeja i konačno muzej putovanja tadašnjih aristokrata.

Balaton

Posle ogromnog obilaska zamka i kompleksa, red je da se malo brčnemo. Odlučili smo se za banju Heviz, svega 5 km udaljenu. Inače, u pitanju je termalna banja sa lekovitim blatom.

Peti dan

Idemo kući (nažalost)

Elem, ovaj deo ne bih ni ubacivao, ali moram. Igrom slučaja odlučili smo da klopamo u Subotici u povratku. S obzirom da ne zna nijedan restoran, pitao sam google gde sta ima. Najbliže mesto je picerija Denis, maltene iz ćoška, može-može, dovoljan je bio samo pogled .

Ali iza ćoška nema nikakve velike reklame, mislio sam da sam pogrešio, sve dok nisam video metalnu ploču na zidu lokala. Nista sto bi spolja podsećalo na običnu piceriju. Ulazimo unutra i…

Balaton

Toliko ovaj put od mene, mislim da smo sasvim fino iskoristili ovih 1200km.

Zbog velikog broja lepih slika sa jezera Balaton i iz okoline (od kojih mnoge nismo objavili u ovom tekstu da bi sve bilo preglednije) predlažemo da svratite do teme na forumu.