NaslovnaMoto PutopisiProleće u antičkoj Grčkoj - PELOPONEZ

Proleće u antičkoj Grčkoj – PELOPONEZ

Uvek je lepo putovati sa lepšom polovinom. Tako nas naš član foruma Doktor i njegova supruga vode na put u Grčku. Budući da se radilo u uskršnjem periodu putopis u kojem verujem da ćete danas uživati nosi naziv “Proleće u antičkoj Grčkoj – PELOPONEZ”.

Ideja je bila da sa ženom odem „negde“ tokom prolećnog raspusta…na odmor kao đaci, pošto mi žena radi u školi. To je podrazumevalo sedam dana, od četvrtka do srede, bez mogućnosti spajanja sa vikendom. Prvi tip je podrazumevao bike turu, samo je trebalo odrediti kuda. To nije bio težak zadatak, obzirom da ideja za vožnje imam na pretek. Što se ne bi moglo reći i za slobodno vreme. Tako, uvek gomila neizvozanih planova samo čeka svojih pet minuta. Ovog puta, izazov je bio malo veći uzevši u obzir dužinu odmora i prilično rano vreme za putovanje. Naravno, rezervna varijanta odmora koja ne bi uključivala putovanje motorom je postojala, ali sam se iskreno nadao da neće doći do realizacije plana B.

Posle izbacivanja destinacija koje su zahtevale više slobodnih dana, izbor je pao na Peloponez. Jos 2007. sam se provozao Peloponezom i ostao mi je u lepom sećanju sa željom da ga još malo detaljnije obiđem, pa sam odlučio ove godine da mu pružim drugu šansu. A i dovoljno je južno da verujem da je u ovom periodu godine lepo vreme.

Posebnu želju da na ovo putovanje idem motorom, uvećala je činjenica da na putovanje treba da krenem novim motorom koji sam kupio pred kraj prosle sezone.

Dogovorili smo se da pratimo prognoze i ako bude dobar period idemo. Nema potrebe reći da sam dnevno proveravao nekoliko puta po barem pet različitih prognoza za sva moguća mesta kroz koja bi prošli.

Kako se bližio dan polaska, izgledi za polazak su bili sve veći. Jako sam želeo da idem na vožnju, ali s druge strane nisam želeo da nam se zajednički odmor pretvori u oblačenje i svlačenje kišnog odela ili što bi moja žena rekla-ajmo negde gde nam ne trebaju plastična odela.

Iako je lepši period počinjao baš od dana našeg polaska, taj dan jos uvek nije bilo posebno toplo. Računali smo da pregrmimo prvi dan do Soluna, i već od sutra će biti lepše. Ujutru smo čekali da se temperatura barem malo podigne, tako da smo krenuli kasnije nego obično. Prvi kilometri su prolazili prilično dobro. Nisam vozio brzo pa se hladnoća nije posebno osećala. Negde oko Kruševca počinje da duva severnozapadni vetar solidne jačine. Kako smo izašli na autoput, situacija se dodatno zaoštrila. Što je brzina bila veća, tako su i udari vetra postajali sve jači, pa je i hladnoća bivala intenzivnija. Oblačno vreme tek po nekad je prekidao kraći sunčani interval. Poznat put koji i nije posebno zanimljiv. Monotoniju vožnje autoputem, razbijao sam muzikom u kacigi.  Samo jedna pauza za čaj i gotovo bez zaustavljanja, eto nas na Grčkoj granici. Temperatura se čitav put kretala u rasponu od 11-13°C. Nije isto na lokalnom putu i na autoputu pri velikoj brzini.

Proleće u antičkoj Grčkoj - PELOPONEZ
Proleće u antičkoj Grčkoj – PELOPONEZ

Hotel smo pronasli veoma lako. Čim smo ušli u sobu, pojačali smo grejanje na najjače, da se malo ugrejemo od celodnevnog smrzavanja.

Oboje prema Solunu gajimo posebne simpatije, pa smo veče proveli u laganoj šetnjici poznatim ulicama i trgovima.

Kako drugačije zapoceti posetu Grčkoj nego girosom.

Proleće u antičkoj Grčkoj - PELOPONEZ

Ducati na grčki nacin:

Čokolade na grčki nacin:

Malo atmosfere sa Solunskih trgova i ulica:

Ladadika je poznati kraj u Solunu gde se nalaze restorani, barovi, klubovi. Sve se nalazi u starim lučkim skladištima koja su prepravljena i sada odišu posebnim sarmom.

Dok je Milica još spavala, ja sam se izvukao napolje da se malo promuvam. Zatekao sam osunčane ulice pune ljudi. U glavi mi je odzvanjalo: kakav radostan dan!

Doručak, razvlačenje po sobi, bez ikakve žurbe. Tako smo i planirali, nema ranog ustajanja. A ne bi nam ni vredelo, još uvek nije za rane polaske, barem dok malo ne otopli.

Polazak se otegao sve do 11 sati. Danas je na redu Atina, drugim rečima još jedan dan na autoputu. Nije nešto, ali dobijamo veče na Akropolju. Barem smo tako mislili.

Polako se izvlačimo iz grada. Nije tako hladno kao prethodnog dana, ali isti vetar koji je i juče duvao, nastavlja gde je stao. Bez imalo milosti, vetar se uopšte ne šali. Jaki udari sa desne strane. Imam utisak kao da desnim ramenom podupirem stenu. Za razliku od naših autoputeva, na grčkim gotovo uopšte nema pumpi i odmorišta, veoma su retka. Ali su zato naplatne rampe veoma česte, do te mere da se graniči sa zdravim razumom. Za nešto preko 500 km ima, ako se dobro sećam, 12 naplatnih rampi. Skoro da se pretvorilo u uživanje polako skidanje rukavica, otvaranje tank torbe, pakovanje kusura. Mora da ove rampe tome i služe, kad već nema pravih odmorišta.

Na jednom od retkih odmorišta.

Na dolasku u hotel, čeka me prijatno iznenađenje. Naime, prethodno veče dok sam pravio rezervaciju za hotel u Atini, napravio sam grešku. U sobi je bio tanak wi-fi signal, pa sam izašao u hodnik ispred sobe da sa telefona napravim rezervaciju. Dok sam to radio, booking mi je izbacio neku ponudu, ja sam je pogledao, video da me ne zanima i vratio se da završim rezervaciju. Nisam primetio da se datum na rezervaciji resetovao i zavrsio sam rezervisanje za današnji dan umesto za sutrašnji. Odmah, čim mi je potvrđena rezervacija, shvatio sam šta sam uradio. Napisao sam mail korisničkom servisu i pozvao hotel u Atini. Recepcionarka mi je saopštila da pošto je u pitanju „rezervacija bez povraćaja novca“  ne mogu ništa da urade. Nije dobar osećaj kada shvatiš da si zbog glupostio izgubio 50€.

Ista ta recepcionarka, kada sam se chekirao u hotel, saopštila mi je da je razgovarala sa menadžmentom hotela i da su saglasni da mi vrate novac, samo da moram da kontaktiram booking. Pozvao sam korisnički servis bookinga i rekli su da nema problema.

Ubrzo smo pošli iz hotela i na recepciji me je čekao isečak za povraćaj novca.

Na ulasku na Akropolj bilo je zalepljeno obaveštenje da rade skraćeno zbog Velikog petka. Nisam baš tako planirao, ali nije nam teško palo, pa smo veče proveli šetnjom kroz grad.

Plaka je deo grada u blizini Akropolja gde su uske ulice zakrčene kafeima, restoranima i suvenirnicama najrazličitijih vrsta. Od veoma simpatičnih delova pa do delova sa gomilom turističkih suvenira. Napravili smo dobar krug pre odlaska u hotel.

Nastavak putopisa “Proleće u antičkoj Grčkoj – PELOPONEZ” možete pročitati u temi na forumu jednostavnim klikom ovde.