NaslovnaMoto GaražaGospođa i ja i naša prva ozbiljna tura - MK, GR, AL,...

Gospođa i ja i naša prva ozbiljna tura – MK, GR, AL, CG

Posle dužeg planiranja i organizacije puta, odmora, dece, babe za čuvanje i svega potrebnog za ovo putešestvije, došao je i dan da se krene.

Prethodne pripreme motora su protekle savršeno. Urađen je servis, zamenjeni lanac i lančanici, promenjene tečnosti, stavljene nove pločice (Brembo), led sijalica, kupljene bočne torbe za roll bar od kolege @djolji , stavljene baterije u alarm, tako da je sve bilo spremno za polazak.

Spakovali smo se veče pre polaska i nadali se da će sutra biti lepo vreme i da ćemo neometano krenuti (prethodnu nedelju su bile istorijske kiše i poplave nikad zapamćene u Srbiji)

Gospođa i ja smo rešili da krenemo sami na put od oko 1800 kilometara kroz Srbiju, Makedoniju, zatim Grčku i da dođemo do Albanije na more gde bi odmorili nekoliko dana, a zatim kroz Albaniju (SH8) preko Skadra do Podgorice, i  na kraju preko Priboja (valja malo obići i rodbinu) do kuće.

Dan 1.

Polazna tačka Aranđelovac. Nedelja 18.06. 06:30h i krećemo.

Odlučili smo se da idemo preko Kragujevca i Batočine do autoputa i da taj dan vozimo uglavnom autoputem i pređemo najveću kilometražu do Bitole (Ar-Bitola 537km).

Putovanje autoputem je prilično dobro teklo i nema nekih preteranih zanimljivosti koje bi vam ispričao. Kiša nas je uhvatila na desetak kilometara pre Vranja i pratila nas do desetak kilometara iza Vranja

Prelazak granice je proteko relativno brzo i bez većih zastoja i čim smo prečli granicu sunce je počelo da sija i da greje. Konačno prvi zraci sunca posle kišne nedelje. Na pumpi u kumanovu nas je sačekao prijatelj iz Makedonije sa suprugom i odatle nastavljamo put zajedno kroz Makedoniju. Kod Gradskog se odvajamo sa autoputa konačno i krećemo prema Prilepu i Bitoli kao našoj finalnoj destinaciji za prvi dan.

U Prilepu svraćamo malo da odmorimo, ručamo sa prijateljima i malo se ispričamo i naravno malo fotografišemo.

Nakon ručka prijatelji su se vratili za Kumanovo, a nas dvoje nastavljamo još oko 40km do Bitole i do našeg smeštaja.

Uveče, mala šetnja u Bitoli i odmor.

Dan 2.

Nakon lepo prespavane noći, oko osam sati krećemo iz Bitole. Brzo stižemo na granicu na kojoj nema gužve i nastavljamo put Kastorie.

Kastoria je univerzitetsko mesto na obali jezera koje svako treba da obiđe i po mogućstvu zadrži se barem jedan-dva dana. Na žalost mi samo prolazimo i ostajemo samo sat vremena uz nadu da ćemo ga jednom sigurno obići bolje (slike sa neta i par naših slika).

Dalje nas je put vodio preko Nestoria na Passo Kotili. Priroda i put su prelepi. Pravimo pauzu na viidikovcu i nastavljamo dalje prema Konici i prema Albanskoj granici. Put je dobar, nije opterećen i zaista je milina voziti.

Prolazimo dalje kanjonom reke Sarantaporos. Zanimljivo je da je korito reke izuzetno široko ali da je rečica mala da se može pregaziti (pretpostavljam da je tako zbog velike količine snega koji se topi sa planina u proleće i da je tada korito puno).

Inače na ovoj deonici ima dosta kamenih mostova iz antičkog vremena pa se može stati, odmoriti i videti po nešto lepo.

Pravimo pauzu na pumpi kod Konice jer je uz korito reke bila nesnosna vrućina (upekao kamen) i više nije bilo moguće voziti. Nakon kafe i osveženja krećemo prema Albanskoj granici.

Stižemo na granicu ubrzo nakon toga i samu granicu prolazimo veoma brzo bez nekih zastoja. Sledeća stanica Plavo oko. Put je ugodan i prijatan za vožnju sa dosta maslinjaka pored puta. Priroda je izuzetno čista.

Plavo oko je izvor vode i veštačko jezero koje je napravljeno na mestu izvora. Nalazi se na dvadesetak kilometara severno od Sarande. Izvor je veoma popularna turistička atrakcija.

Plavo oko je, zapravo, rupa u kojoj se spajaju podzemne vode koje kroz nju izbijaju na površinu pod veoma velikim pritiskom. Pretpostavlja se da je dubina korita na mestu izvora preko 50m. Hladna tirkizna prozirna voda karakteristična je za ovo mesto i zaista je prelepa.

Izvor i samo jezero su deo prirodnog rezervata. Od parkinga do samog izvora, preko brane, se može doći samo peške i ima oko 2km lagane šetnje uređenom, popločanom i osvetljenom stazom.

Na kraju staze, a na smom mestu izvora ima nekoliko restorana gde se može odmoriti i osvežiti, a tu je i suvenirnica.

Nakon obilaska Plavog oka ubrzano krećemo prema Ksamilu jer je već dosta kasno i treba pre mraka doći do smeštaja. Usput nailazimo na nezaobilasne učesnike u saobraćaju u Albaniji.

Stižemo u Ksamil oko pola osam i brzo se smeštamo u apartman. Veče koristimo za laganu šetnju po centru osveženje i odmor. Naredne tri noći smo u mestu i dva dana ćemo iskoristiti da se lepo odmorimo.

U blizini Sarande i Ksamila postoji još nekoliko atraktivnih lokacija za obilazak. Đirokastra i dvorci Đirokastre, nacionalni park Butrint, Ali Pašina tvrđava, Lekursi zamak, ostatci Singoge, … A i Grčka je blizu pa ko želi može da skokne i do Igumenice i dalje do Krfa. Naravno, može se i direktno iz Sarande trajektom preći na Krf. Inače bolji plivači do Krfa od Ksamila mogu i da preplivaju.

Mi smo ipak rešili da malo odmorimo i da ostale atrakcije posetimo neki drugi put kada dođemo (razlog više da se ponovi slična ruta).

Nastavak putopisa Gospođa i ja i naša prva ozbiljna tura – MK, GR, AL, CG možete pročitati u temi na forumu.