NaslovnaMoto PutopisiSrpski "Će Faće" na vrhovima Karpata

Srpski “Će Faće” na vrhovima Karpata

Dobra ekipa okupljena zahvaljujući strasti ka motociklima i putovanju, odlučila se da napravi jednu turu i put na Karpate. Naš član foruma Nole BG je sve zgode i nezgode sa putovanja pretočito u putopis Srpski “Će Faće” na vrhovima Karpata. Uživajte!

Obično u toku zime na nekim druzenjima kafanskim uglavnom, napravimo neki okviran plan na godišnjem nivou, što se tiče višednevnih tura, i tako je bilo i ovaj put. U kalendaru se nasla Rumunija, koju zbog korone preskočismo 2 god, ali došlo vreme ponovo za Karpate, sto sam iskreno i jedva cekao. Bilo je u planu početkom avgusta, medjutim mom vernom drugaru i bratu @fitsensei, pripreme pomerene za kraj jula i jedina varijanta pre toga da se nešto na brzinu uklopimo. Posle duže virtuelne komunikacije sa još jednom grupom forumaša se konačno i zvanično upoznajemo na Moto festu u Banja luci, pa nastavljamo druženje i u Trebinju, i postajemo sve bolji i bolji drugari i momci izraziše želju da ako bude postojala mogućnost bi se rado pridružili ekspediciji za Rumuniju, jer osim mene koji sam bio 2019, za sve ostale bi bio prvi put.

Poučen iskustvom od prošlog puta i sagledane kompletne situacije, pravim plan za 3 dana i sasvim dovoljno vremena za sve, samo da ide sve po planu i programu što se kaže. @gavrela i @DarkoČa mladi uspešni ljudi, sa sve svojim opakim BMW motociklima, željni avanture, nije im puno trebalo da se smisle hoće li da idu. U par rečenica je dogovor postignut, dani su pon-uto-sre, datum 18-19-20 jul. Naravno radni dani, ko bi otišao vikendom bacio bi pare samo tako i nebi imalo nikakvog smisla. Smeštaj bukiran za dve noći i generalno je sve spremno. Mesto sastanka Pančevo, pekara Stankoski, burek s kolenicu i poletanje ka Beloj Crkvi. Vreme baš obećava, prognoza ide na ruku, kockice se sklopile.

Rezervoari puni, stomaci puni, ovaj burek moze da drži lagano do pred veče i može se krenuti. Dare i Deki spavali u Bg, s obzirom da je jedan iz Čačka a drugi iz Mionice, pa da bi bili odmorni i spremni na mestu sastanka. Plan za prvi dan je sledeci. Pančevo- Bela Crkva (Kaluđerovo) – Orevita – Rešica – Semenik – Caransebes – Hateg – Petrošani – Targu Djiju gde je bukiran smšstaj za prvo veče. Suma sumarum oko 460 km za taj dan, malo li je? Kaže Vlada ide moj drug Srki sa nama kroz Semenik i vraća se nazad, to je njegova inače standardna ruta koji vozi bar jednom u 15 dana. Sasvim slučajno saznam da još jedna ekipa forumaša ima gotovo identičan plan, s manjim razlikama u putanji i jednim danom više i u laganoj su varijanti pa kreću nešto kasnije jer imaju prvi dan nešto manje km nego mi. To je naš dobri Dare @Satelis i njegova družina, sve ih dobro znamo i pozdravljamo ovom prilikom, i vidimo se uz put sigurno. Bela Crkva brzinski, ništa zanimljivo, pravci sve, kafica brzinska, menjamo pare u leje, da ne razmišljamo hoće ili neće primiti evro, glava da ne boli, gorivo uglavnom može na karticu i spremni smo. Granica, nema nikog i prolazimo bez većih problema.

Rumunski rolercoster za Srbe kuferaše može da počne već u prvim šumama Semenika, na putu od Anine ka Rešici i dalje ka jezercetu gde smo planirali i prvu pauzu. Iskreno ovo je i moje jedino razočarenje na ovoj ruti, jer sam dosta više očekivao. Jedino sta mi je prijalo u ovom delu je temperatura, vozi se kroz sumicu i bas je bilo prijatno, sve ostalo je baš loše, asvalt, rupe, rizla, kratke spore krivine, ama bas nista mi nije prijalo. Daretu i Dekiju to naravno je bilo korektno jer za njihovog Gs-a nema lošeg puta, jer tako dobro ogibljenje i kocnice upijaju sve zivo i nezivo i dozvoljava ti lagodniju voznju nego na bilo kom drugom motociklu, ma kakvi bili uslovi na putu. A docemo i do toga kako sam ja doziveo novog Gs-a, po prvi put sam ga probao na 50-ak km. Stizemo do jezerceta, pauza za osvezenje, gladni nismo, burek drzi momački.

Drugi deo Semenika nešto bolji, ali i dalje je to daleko od dobrog i nekog uzivanja u voznji. Dve krivine dobre, taman se opustiš i onda u trećoj naletis na rizlu i use….. se živ, dva puta na kočenju sam zaplesao prednjim krajem i to dobro. U mestu Slatina Timis se rastajemo sa Srkijem legendom, za svoje godine je za svaku pohvalu. On nazad, a mi dalje magistralom kroz gradove Caranaebes i Hateg, gde sipamo prvi put u Rumuniji. Dobre magistrale, nema puno gužve i ubrzo stajemo i na ručak, na 20-ak km do Petrošanija. Uboli smo super mesto, dobra klopa, dobre cene, dobra usluga.

Lepa pauza, lepa klopa, nema zamerke. Vreme je da se krene ima još oko 80 km do cilja u prvom danu. Prolazno vreme odlično, a ono što nas najvise raduje očekuje nas deonica Petrošani – Targu Djiju, na koju sva četvorica idemo prvi put, a nahvaljena sa više strana, tako da taman malo da se razbudimo posle rucka. Prolazimo Petrošani i ulazimo u taj nacionalni park. Sta reći dalje, osmeh od uva do uva, iz jedne u drugu krivinu, sa odličnim asvaltom, bez saobraćaja, kroz nestvarnu prirodu. Pa može li bolje? Izduvasmo se pošteno pred sam kraj i tih 50 km ne samo da je ulepšalo dan, nego vratilo samopouzdanje za sutrašnje poduhvate koji nas očekuju. U nekom momentu Deki vide neki lep mostić da napravimo neku lepu fotku da imamo za uspomenu odavde. Ovo je možda i jedan od najlepših predela koji sam izvezao u poslednje vreme, niko neće ostati ravnodušan na ovo ko voli krivine. Msm u sebi, ujutru dok oni još spavaju idem još jednom tamo i nazad kroz ovo, ne može da škodi.

Ulazimo u Targu Djiju i brzo nalazimo smeštaj. Lep hotelčić, sve super, kulturno, korektno, parking na samom ulazu. Hotel Story, celih 16e po osobi noćenje sa doruckom, zaista povoljno da povoljnije ne može. Idemo do grada na neko pivce, dehidrirali smo skroz. Baš lep grad, dosta živ, ponedeljak veče, puno kao košnica, baš me prijatno iznenadilo. Sa Daretom i drugarima se sretosmo u nekom restoranu gde su oni već krenuli, a mi stigli. Razmenismo po koju rečenicu i iskustvo i pošto je po kasno vreme je ići odmarati, ceka nas i sutra novi izazov. Na kraju potpuno ispunjeni završavamo ovaj lep dan.

Nastavak putopisa “Srpski “Će Faće” na vrhovima Karpata” možete pročitati u temi na forumu klikom ovde.