NaslovnaMoto PutopisiAmalfi obala, Italija

Amalfi obala, Italija

Naš kolega forumaš pejamachine iz Podgorice je dobro iskoristio majske praznike ove 2018. godine i obišao Amalfi obalu blizu Napulja, Italija. Pročitajte ovaj putopis i putujte sa nama…

1. Maj, dan rada i prateća 2 neradna dana. Još ono Utorak i Srijeda slobodni. Uzmem Ponedeljak slobodan i eto spojim 5 dana uzastopno. E pa da se ide nedje u voznju. A dje?!
Bio sam rad poći na Sardiniju i Korziku, čuo sam da je za vožnju idealno. Al računam, 2 dana do tamo, 2 dana za povratak i eto meni ode odmor, a Sardiniju sam samo pomirisao. Tako da moram nedje bliže.

I tako pade odluka da se ide na Costa di Amalfiana, Pompeja i Napulj. Zovem Ognjena, oće i on da ide, kaze slično se i njemu u glavu vrzmalo.

Plan: Podgorica-Drac-Bari-Napulj-Bari-Dubrovnik-Podgorica

Unaprijed kupujemo samo brodske karte. Preko sajta affery.com, Durres-Bari, Ognjen, ja, 2 motora i kabina – 150 EUR. Bari-Dubrovnik, sve isto, ali 250 EUR. U krv. Ali se ispostavilo da je brod mnogo kulturniji, pa i nije bilo strašno. Smještaj ćemo tražiti usputno.

Dan 1: Podgorica-Drač.

Kratka kafa pred polazak i taman da krenemo kad ga evo drug Madža da poželi srećan put sa njegovom Audi aždajom. Oko 16h krećemo kako bi stigli na brod koji kreće u 22h. Inače valja doći 2 sata ranije na check in. U Skadru stajemo na najjače profiterole na svijetu, da dignemo malo sećer:) Dalje gas do Drača. Dolazimo oko 20h, srećni jer smo pretekli živi, kakvih smo sve kamikaza vidjeli. Ukrcaj na brod, i pažljivo posmatramo ove kako nam vezuju motore. Svezaše to pažljivo, nema što. Kabina 2krevetna, na sprat kreveti, možda nekih 3m2, ne više. Wc povelik. Odma vidimo problem da će faliti vazduha koliko je to malo, a ventilacija skoro pa ne radi. Tražimo novu sobu, al oćeš klinac. Još ova kaže, jedina bolja soba od ove je sa prozorom, al te nema slobodne. Spavali smo sa otvorenim vratima na kraju kako se ne bi pogušili. 🙂

A u sobu smo samo prespavali, do 1 iza ponoci smo gluvarili na palubi i u brodskoj kafani I uživali u pogledu sa pučine na Drač.

Inače o samom brodu – brod je AF Francesca – vozi na liniji Drač-Bari-Drač. Brod kao brod je ok, u najmu GNV-a tako da je Italijanski brod. To kažem jer svo osoblje priča na IT. Putnici uglavnom kamiondžije. Spavanje po podu je za tu liniju normalno. Podsjeća na izbjeglički kamp. Steka Malbora na brodu je 31 EUR, (u IT je 60 EUR).

Dan 2: Bari – Irsina – Tolve – Potenza – Batispaglia

Ustali smo se rano kako bi ispratili ulazak brod u luku Bari, a i da bi se spremili na vrijeme. Izlazimo na palubu kad ono:

na trajektu

Vrijedilo se ustati! Ubrzo iskrcaj, prolazak granice i gas. Gas k****, Ognjenu se KTM raspao :). Aj dobro, nije se raspao samo mu otpao šaraf koji drži njegovu maglenku. Brzo se snadjosmo za šaraf, pritegnusmo to i gas.

Vozimo ka Irsini, sve zeleno lijepo, ćeramo 100-120, put širok, otvoren, a nidje nikog. U Irsini nas zaustavljaju karabinjeri, malo prodiskutovasmo i pustiše nas, nisu nam ni dokumenta tražili.

Inače, u ovu južnu Italiju niko ENG ne umije govoriti, sreća pa znam donekle IT, ali je zato Ognjen bio uskraćen priče.

Kafa u Irsini, pa krećemo prema Tolve-u. Uh, našao sam neki put iz II svjetskog rata, loš, prekopan, pun šodera. Bar sam promašio put, al dobro. Tolve, selo na vrhu brda, nismo se mnogo zadržali tu sem da napravimo koji snimak i sliku.

Kačimo se na autoput prema Potenzi sa ciljem da odriftimo pravo do Batipaglije dje planiramo da prespavamo. Inače, ovdje je sad osnovno naći hotel sa dobrom garažom gdje su motori sigurni jer lopova i kriminalaca u ovoj regiji ne fali. Dobar hotel – hotel park, 2 kapije do garaže, hotel ok, cijena ok. i tu smo se smjestili.

Inače kad smo izašli da ufatimo krug kroz Batipagliu, shvatili smo da je to nesto slično Tuzima. Grad prije Salerna kao što su Tuzi prije Podgorice. Al nema veze, ipak su cijene u Salerno bile mnogo skuplje tako da ne ubija moral.

Dan 3: Batispaglia – Positano – Pompeja – Nola

Doručak – kakav može biti italijanski doručak. Malo kroasana i to je to. Ne može nas to držati ni sat. Ajmo na neki doručak da valja. Prvi supermarket, malo pečenice, pršute, sira i koma komares. Ne vozi nam se uopšte, ali ipak moramo, idemo na amalfi obalu danas.

Već u Salerno su nas dočekale ogromne guzve. Pfff, nikakvo uživanje probijati se kroz kolone, al ajde. Sve se nadamo iza krivine da više neće biti gužvi. Al klinac.

Kad smo došli u Amalfi, prečicom smo pobjegli iz gužve jer nismo mogli više iako je plan bio ići sve uz obalu do Positana, pa kasnije do Sorenta. Vrućina, kvačilo/prva je nešto što nas je slomilo ovih 20km. Izašli smo na Pompeju gdje smo sjeli u neku kafanu i razladjivali se limuncelom i nekom zaledjenom limunadom. Nije nam se posjećivala ni pompeja ni ništa. U kafanu je bilo top jer je bio hlad pod neki platanima, a ovi specijaliteti od limuna bolno dobri.

Poslije kafane smo se direktno zaputili u hotel u Nolu. Idemo ka tržnom centru “volcano buono” I odsjedamo u Holiday In-u koji je u sklopu centra. Pravi pogodak, motori sigurni, dobar shopping da me zena ne masakrira kad se vratim I kafane su blizu. Izgleda ovako:

I pogled na Vezuv:

Kako danas osim gužve ništa vidjeli nismo, odlučismo da se vratimo sjutra ujutro rano da obidjemo sve ovo na valjan način kako bi izbjegli gužvu i vrućine.

Dan 4. Nola – Salerno – Amalfi – Positano – Pompeja – Nola

Pun pogodak.

e ovo pišem kad ugrabim vremena…

Za nastavak ovog putopisa i diskusiju sa Pejom, pređite na temu na forumu.

Ivan Pavlović
Osnovao bjbikers.com sajt davne 2005. godine, sa idejom da okupi motocikliste koji vole putovanja, vikend vožnje, moto sport i samostalno popravljanje svojih dvotočkaša. Inicirao većinu tradicionalnih BJB akcija. Minimizovao je vožnju motocikla po gradu, fokusirao se na moto stazu i višednevna putovanja. Suprug, otac dvoje dece.