NaslovnaMoto Putopisi" Jeb..... zemlju koja Bosne nema.."

” Jeb….. zemlju koja Bosne nema..”

Uvek se negde može otputovati motociklom, samo ukoliko postoji dobra volja. Naš član foruma NoleBg je upravo to i dokazao tako što se sa svojom ekipom spakovao i otišao put Bosne. Uživajte u ovom lepom putopisu.

Kakva godina je ova 2020., za nepoverovati zaista. Zime pa i gotovo da nije bilo, samim tim ni leto neće biti kako treba što se vidi iz priloženog zar ne? Na pragu proleća krenu korona, zatvoriše nas, a april mesec nikad lepši, a mi zatvoreni.

Kako nas pustiše tako krenu kiša i svi smo videli kako i kad je padala. Jel iima još neki cunami da udari ili vulkan da proradi i da budemo skroz unisteni.

Granice zatvorene, prete poplave, korona se ponovo zahuktava, bice ovo jedna godina koju treba što pre zaboraviti, nadam se da se većina slaže sa konstatacijom. No ajmo malo u pozitivu. Postoji jedna tradicionalna tura za mene i moje drugare, u junu mesecu, do manastira “Ostrog” kroz Cg i Bosnu pa za Srbiju. Ali usled nemogućnosti prolaska kroz Crnu Goru, ova ruta je još uvek na čekanju. Neizdrž je prisutan i moramo negde pa gde bilo. A gde drugo kad nam je samo Bosna otvorena za sada. Uvek volim tamo da idem, da vozim, da uzivam u tim prelepim krajevima i prirodnim lepotama koje nudi ova naša susedna zemlja. Najzad vreme malo obećava i dogovor pada u 5 min. Produženi vikend, 3 dana, krajnja destinacija Trebinje,.

Cela ekipa nije na okupu ipak.@fitsensei,@Bata pan i@Nole Bg prisutni, a@macak 213 i@mrxfon opravdano odsutni. Ne znamo šta će biti u skorijoj budućnosti, možda granicu opet zatvore, iskoristi priliku vozi dok može. Srbija nam je uvek tu na raspolaganju, skoknemo za čas negde, kec u rukavu što bi se reklo.

Plan je sledeći. Prvi dan petak 26. 06, 8:30 zborno mesto na Adi na Petrol pumpi. Ruta za prvi dan: Bg – Valjevo – Loznica – Zvornik- Sekovici ( Lovnica) – H Pijesak – Sokolac – Rogatica – Babljak ( Borike). Sa kafom u Loznici i ručkom u Lovnici manastiru, prvo noćenje u mom selu na Romaniji i za taj dan pređenih 370 km. Vreme je da poletimo:

Zaboravih napomenut da je@Satelis pregledao motor, kao i uvek pred neki ozbiljniji put, mirna glava neću da me boli, ceo fokus na vožnju i uživanje zagarantovano. Do Valjeva preko Uba ništa zanimljivo, idemo brzo, samo da se prevezemo i pripremamo se za ono sta nas čeka, Va-Lo, i kroz celu Bosnu ništa manje dobro. U Valjevu kratkka pauza na pumpi i idemo dalje, u Lo nas čeka naš drug i kolega @Djole Lo, da popijemo kafu i vidimo se na kratko. Šta reći za ovu deonicu kad i ptiice na grani već sve znaju. Ko voli ovaj hobi ili sport, kako god nazovi, na ovo nemože ostati ravnodušan. Pali kameru i uživaj. I ako sam mislio da je put oko Osečine usled poplava loš, i posle velikih kiša dosta rizle na putu, ipak sve pohvale za putare, sve je tip top nema greške. Silver leži u krivini sa 3 kofera odlično, još bolje nego obično, samo malo osetim u preticanju za nijansu fali snage, ali ništa strašno. Stizemo i Djole vec čeka:

Posle dobre pauze i lepog ručka vreme je da idemo dalje. Napuštamo ovo fantastično mesto i nadamo se da ćemo što pre ovde opet doći. I dalje lep put prema Vlasenici, lepo se vozi, lepe krivine, mozak na pašu i uživaj. Od Vlasenice prema Han-Pijesku veliki uspon, serpentine, oblaci se neki navlače, ali im vešto bežimo. Kad smo se popeli na brdo svežije bar jedno 10 stepeni, što i nije bilo tako loše u ovom trenutku da nas malo rashladi i osveži. Već gore vlažna cesta, pljusnulo na malo pre nas, oprezno i stižemo kod strica na kaficu u H Pijesku, nije red proći kad već prolazimo i ne svratiti bar na kratko. Dalje do Sokolca fantastično, priroda, krivine, cesta dobra, moji drugari oduševljeni, ja često tuda prolazim pa mi nije novo i navikao sam, ali da je lepo lepo je. Pre Rogatice 10-ak km izuzetno klizavog puta, tu obratiti pažnju ko ide iz ovog pravca prema jugu. Verovatno je bio neki propust u izvođenju radova, po suvom po malo beži zadnji kraj, a mogu misliti sta bi bilo da je mokro. Uzanim lokalnim putem od Rogatice prema visoravni Borike, o kojima sam vec pisao ovde imaju i izveštaji sa pojedinih poseta ovom selu. Stižemo oko 19:00 h, moj bata čeka ko zapeta puška, došao iz Zvornika da se druži malo sa nama, da napravimo neki roštilj i popijemo neko hladno pivo, a šta bi drugo posle ovakvog dana. To je to što se tiče vožnje za danas, skidaj kofere, raskomoti se i diši punim plućima.

Drugi dan osvanuo prekrasan u selu, jutro kakvo se poželeti može. Kafa, doručak i pakovanje. Selo moje lepše od Pariza, moramo te napustiti, čeka nas Sarajevo – Jablanica – Mostar – Trebinje.

Uzanim šumskim putem lagano, otvorenih kaciga, dišući taj sveži planinski vazduh i odmarajući oči kroz zelenilo koje prolazimo, izlazimo na magistralu u mestu Mrkalji, blizu Han- Pijeska i ponovo peglamo ovu lepu deonicu do Sokolca gde se odvajamo sad desno prema Sarajevu. Uz Romaniju prelepo, sveže, prijatno, nema neke gužve na putu, ma milina šta drugo reći. Na ulazu u Sarajevo sipamo gorivo i sad smo mirni do kraja dana ili ti do Trebinja gde nam je bukiran smeštaj za tu veče. U gradu gužva, haos, odjednom vrućina užasna, i ako sam u mesh jakni lije znoj čim stanemo. Malo se motamo po centru, moramo naci parking da ostavimo na bezbedno jer nemamo gde sa onim svim stvarima. Pronalazimo parking, ostavljamo sve na reč, i pod kamerama je ako nam je za utehu i idemo da obiđemo malo i osvežimo se.

Nastavak putopisa možete pročitati u temi ” Jeb….. zemlju koja Bosne nema..” na našem forumu.