NaslovnaMoto PutopisiBilo kuda, motorom svuda

Bilo kuda, motorom svuda

Malo je putopisa koji dolaze sa samog severa Evrope. Zato nas danas naš član foruma SlobodaNe vodi po severni krajevima u svom putopisu: Bilo kuda, motorom svuda. Uživajte!

Evo odlučih se da podelim sa vama jednu od mojih vožnji od prošle godine. Pa dok je još uvek ovo loše vreme, barem za nas na zapadnom delu severne Evrope, da napišem koju rečenicu. Nadam se da će vam se dopasti a nekom možda bude i od koristi. nikad se ne zna. Pa da počnem.

Početna tačka ovih mojih putešestvija je Bergen. Zapadni deo Norveške, najkišniji grad u Evropi. Čovek da se zapita kako to da ovde ima toliko motora. Mnogi od njih voze tokom cele godine. Cilj je negde mnogo južnije i sunčanije. Prokuplje, Srbija. Znam da imam par varijanti koje mogu da planiram, čitao sam dosta putopisa ovde na Forumu i odlgedao mnoštvo videa na YT kako domaćih tako i stranih motordžija, a i već sam vozio 2021 god. do Srbije.  Ipak i dalje nemam jasan plan gde ću da vozim  nego samo kupujem kartu za trajekt Bergen-Hirtshals na severu Danske čim sam dobio godišnji odmor. Odradjujem pripreme koje su neophodne pred svaki duži put. Servis motora, oprema koju ću koristiti usput i navikavanje tela na velike kilometraže. Pred svaki duži put vozim  rute izmedju 100 i 200 km u okolini i tako tempiram formu za sedenje na motoru. Izbacujem i kafu iz upotrebe pred putovanje..mada povecam unos piva zacaran krug sta ces. Nista lepse nego dobra vecera i pivo na kraju dugog dana na motoru. Kako se blizi putovanje zapisujem sve sto treba da spakujem od stvari,alata,lekova itd.. Motor koji vozim je V Strom 650 2016. Verni drug na ovim putovanjima i odlican motor za pocetnika kao sto sam ja. I dalje nemam jasnih planova gde cu da vozim i koliko ce da traje… Ne moze da traje duze od 4 nedelje zbog posla.

Nedelju dana pred sam polazak pada odluka da vozim kroz Dansku, Nemačku, Švajcarsku, Lihtenštajn, Italiju, Sloveniju, Hrvatsku, BiH i Srbija kao konačno odredište. Putovanje od ispostaviće se 4.500km i 14 dana. Sad treba samo još raditi tu jednu nedelju i onda krenuti na dugo očekivani put i odmor.

Dan 1.

Bergen-Hirtshals

Izlazim iz noćne smene i žurim kući da se spakujem i natovarim motor. Kao i uvek mislio sam imaću dovoljno vremena da sve to uradim. Ipak je trajekt oko 13 h. Naravno vremena uvek malo i u žurbi se pakujem.  Kačim bočne kofere,obezbedjujem torbu na sedištu i krećem.

Bilo kuda, motorom svuda

Gužva na čekiranju. Puno je bajkera iz Nemačke i Holandije. Svi su nestrpljivi ali neverovatno lep junski dan je svima popravio raspoloženje i uz razgovor čekamo na ukrcavanje.(pre toga je padala kiša danima)  Inače je bilo samo dva Suzukija. Ostalo su bili samo GS-ovi.

Napuštamo grad sedam planina i krećemo ka Stavangeru i kasnije ka Danskoj!

Put trajektom traje 18 sati. Od ove godine ce produžiti putovanje na 20 sati iz kako kažu ekoloških razloga. Na trajektu se može  izabrati kabina koja je skuplja varijanta ili sedište. Svakako preporučujem kabinu jer ipak je san bitniji. Pogotovu nama na dva točka.

Putovanje trajektom je bilo dugo,more je bilo mirno,talasi do dva metra,sunce se nazire na horizontu i konacno se približavamo danskoj obali. Jutarnje obraćanje kapetana putnicima kao neki alaram za budjenje i lagano spremanje i pakovanje za pokret.  Tuširanje,lagani doručak i oblačenje. Jedva čekam da čujem onaj zvuk otvaranja velikih gvozdenih vrata broda,upalim motor i krenem. Uzbudjenje na ekstremno visokom nivou. Većina drugih kolega se vraća svojim domovima posle skandinavske ture koju su imali po Norveškoj,Švedskoj i Finskoj. Mislim se kako bi bilo lepo da i to jednog dana obidjem motorom, ali za sada me više privlače toplije destinacije. Nordkapp iliti Severni rt je svakako želja koja će se ostvariti jednog dana nadam se.  Elem da se vratim na 2022-u godinu. Sišli smo do naših motora odvezali ih,stavili sve na svoje mesto i lagano se oblačimo. Brod pristaje. Stavljam kacigu na glavu, ukljucujem muziku ispod kacige. Inace volim da slusam muziku ili podkaste dok vozim. Pozdravljanje sa ostalim motordžijama i naša traka lagano kreće da se pomera ka izlazu broda. Dočekuje nas sunčano i toplo jutro na najsevernijem delu Danske. Odlazim do obližnje pumpe da proverim da li je sve na svom mestu i odredim put kojim ću danas da se vozim. Autoput je previše dosadan i odlučujem se da vozim samo sporednim putevima a autoputeve da koristim samo ako je neophodno.  Zapadna obala mi se činila privlačno i grad Esbjerg. Laganim gasom krećem i napuštam previše opterećene saobraćajnice. Ravnica ispred mene i pravi putevi. Mnogo napuštenih kuća koje su na prodaji. Scena kao iz nekih horor filmova. I ponavlja se,iz sela u selo isti prizori. Nikada nisam na taj način zamisljao Dansku, ali izgleda da i Danci žele da žive po gradovima.

Dolazim do jedne prelepe plaže i tu odlučujem da napravim malo dužu pauzu. Možda da i na kratko uskočim u Severno more, ali ipak nisam se odvažio na taj potez. Umesto toga palo je sunčanje na kamenoj plaži. Evo par fotografija.

Nastavljam dalje. Približava se vreme ručku što žnači da moram medju ljude da nađem neku klopu. A i neki smeštaj za večeras. Plan je da se prespava večeras u Danskoj a onda sedećeg dana do Hamburga. Nalazim neki smeštaj u Tistrupu na nekoj farmi. Taman nije daleko od gore pomenutog Esbjerga koji planiram da posetim sutra ujutru na putu ka Hamburgu. Kupujem malo  hrane i tečnosti i nastavljam put ka Tistrupu.

Pauza za ručak izgleda ovako.

Salata sa škampima i nekim prelivom i kiselom vodom. Dovoljno do večere i nije preterano teško za vrućine koje su me zadesile u Danskoj. Vrućine za mene. Sa 15 stepeni u Bergenu na 28-30 u Danskoj. Ah ta Norveška, ladno ali.

Dolazim u smeštaj oko 17h. Nalazim se sa domaćinom. Prijatan neki čovek. Iznenadio se kad je video motor i odmah je počeo da priča kako i on vozi i gde je sve bio i šta je sve posetio. Razgovori o Bergenu i zapadnom delu Norveške nisu izostali. A u sobi sam imao druge goste. Ne nije to što ste pomislili.

Parkiram motor odmah iza sobe i odnosim one stvari koje mi jedino trebaju. Naucio sam sa prošle ture kako treba da se pakujem. Iskustvo se stiče svakodnevno. I to je to za drugi dan ove priče. Usledila je večera i jedno pivce za opuštanje. Laganja šetnja po farmi i prijatna noć. Laganih 350 km uz dosta uživanja,fotografija i videa. Laku noć!

Nastavak putopisa bilo kuda, motorom svuda možete pročitati u temi na forumu.